Pieredze SIA ,,Konekesko” un SIA ,,Manitou”
11.03.2020. notika kārtējais mācību pieredzes brauciens nozaru speciālistu veidotajās mācībās konkursa Skills Latvija 2020 nominācijā ,,Smago spēkratu remonts un apkope”. Tāpat kā iepriekšējās mācībās, arī šajās piedalījās 4m grupas audzēknis Armīns Graudonis un skolotājs Maigurs Jurkjāns, kurš palīdzēs audzēknim tālāk gatavoties un piedalīties konkursā.
Stāsta skolotājs Maigurs: “Šajā reizē, tā pat kā iepriekšējā reizē mācības tika organizētas divās daļās, no kurām pirmā daļa norisinājās SIA ,,Konekesko” un otrā daļa norisinājās SIA ,,Manitou group”.
Konekesko Grupa ir Somijas uzņēmums, kurš nodarbojas ar lauksaimniecības, mežistrādes, komunālās, celtniecības, ceļu būves un noliktavu tehnikas (Somijā arī kravas automašīnu, autobusu un atpūtas tehnikas) importu, tirdzniecību, un nodrošina šīs tehnikas pēcpārdošanas apkalpošanu un rezerves daļu piegādi. Uzņēmums piedāvā arī celtniecības tehnikas nomas pakalpojumus. Konekesko Grupas apgrozījums 2015.gadā bija aptuveni 615 miljoni EUR, bet tajā strādā 458 darbinieki. Konekesko Ltd. ir pārstāvēts Igaunijā, Lietuvā un Latvijā. Konekesko ir daļa no Kesko Grupas.
Pēc apgrozījuma Konekesko lielākā produktu līnija ir lauksaimniecības tehnika. Uzņēmums pārstāv pasaulē atzītus lauksaimniecības tehnikas zīmolus:
CLAAS (graudu kombaini, traktori, pašgājēji smalcinātāji, lopbarības novākšanas tehnika)
- Lemken, He-Va, (arkli, kultivatori, sējmašīnas augsnes apstrādes tehnika),
- Boballe, Bredal (minerālmēslu izkliedētāji),
- UMEGA piekabes.
Mežizstrādes tehnikas nozarē Konekesko pārstāv Ponsse zīmolu (harvesteri, forvarderi, ekskavatori ar harvestera galvu). Celtniecības tehnikas nozarē – Kobelco, Kubota, Grove zīmolus (iekrāvēji, buldozeri, autoceltņi, kāpurķēžu ekskavatori, riteņu ekskavatori, miniekskavatori, ekskavatori- iekrāvēji, greideri, mini pašizgāzēji u.c.). Komunālo un teritorijas uzkopšanas tehniku pārstāv Kubota (miniekskavatori). Ceļubūves tehniku pārstāv Dynapac (ceļa ruļļi, asfalta frēzes un asfalta ieklājēji, veltņi).
Pie šiem nozaru speciālistiem nodarbībās tika likts akcents uz to, kā rīkoties ar tehnikas rokas grāmatu, kā ātri sameklēt nepieciešamo informāciju, ko nozīmē brīdinošās uzlīmes uz tehnikas un tieši pie darba mezgliem. Kādas ir vadības sviras un to funkciju izpratne.
Kā konstatēt un atrast tās kļūdas, kuras rodas darba procesā un kuras var tikt iekļautas konkursa darba uzdevumos. Tika runāts par sūkņu veidiem, darba spiedieniem un daudz citām lietām, kuras būs nepieciešams zināt veicot uzdevumus. Darbnīcu telpā klātesošiem bija iespēja tuvāk aplūkot nodarbībās pieminētos darba mezglus un to savstarpējos savienojumus, kā arī veikt praktisko tehnikas vadīšanu un padarboties ar tehnikas vadības svirām.
Dienas otrajā daļā devāmies uz SIA,,Monitou group”.
Iekrāvēju un pacēlājtehnikas ražošanas uzņēmums “Manitou Group”, paplašinot pārstāvniecību tīklu, Latvijā izveidojis ziemeļvalstu reģiona pakalpojumu atbalsta centru “Manitou Nordics”.
Jaunajā centrā tiks apkalpoti Baltijas un Skandināvijas valstu uzņēmuma zīmolu tirdzniecības pārstāvji, sniedzot tiem konsultācijas un apmācības, kā arī nodrošinot produktu pieejamību visam ziemeļvalstu reģionam. Francijas uzņēmuma “Manitou Group” produktu klāstā ir teleskopiskie iekrāvēji, industriālie, universālie un augstas caurgājības dakšveida iekrāvēji, iekrāvēji ar izbīdāmo mastu, kompaktiekrāvēji, mini frontālie iekrāvēji, pacēlājplatformas, kravas automobiļiem piestiprināmi iekrāvēji, noliktavu aprīkojums un dažādi piederumi. Uzņēmuma galvenie zīmoli ir “Manitou”, “Gehl” un “Mustang”, tam ir starptautisks neatkarīgo tirgotāju tīkls ar 1400 pārstāvjiem visā pasaulē.
Šeit nodarbībās tika vērsta uzmanība uz vairākām atšķirīgām hidraulisko darba mezglu grupām, kuras tiek iebūvētas un izmantotas transmisijās, tehnikas pārvietošanās nodrošināšanai dažādos darba apstākļos. Iepazīstināja ar atšķirīgiem hidraulisko sūkņu veidiem un to darbības principiem. Apskatīja veidus, kā rīkoties konstatējot kādu no bojājumiem, kur to meklēt, kā to pareizi darīt un novērst to. Tika dota arī iespēja praktiski izmēģināt, kā ir jūtams bojājums, kādas ir atšķirības un audzēkņi uz vietas atrodot shēmās nepieciešamās koordinātes, nonāk līdz pareizajam darba mezglam, atvieno to un konstatē tūlītējo tehnikas gaitas atšķirību.”